End Of The Tour

По същество End Of The Tour е час и половина
разговор между двама писатели. И двамата са написали книги, но само единия се е превърнал в „гласът на едно поколение” - Дейвид Ф. Уолъс. Той се ужасява от известността, от възможността всичко което прави да го продава. Написал е книга или по-точно Книгата с главно К - Infinite Jest/Безкрайна шега.
Дейвид Фостър Уолъс е изключително интелигентен и прозорлив писател, но той възприема себе си като обикновен човек. Той никога не поучава, никога не гледа от високо и не води монолози, страхува се интелекта му да не го изолира и отчаяно води битка с депресията и отчуждеността. Осъзнал, колко е лесно да се отклониш от смисления път заради съвременната поп култура, той се стреми по всякакъв начин да запази себе си. Страни от медиите, води спокоен живот и преподава в местния университет. Иронията е, че романът му Безкрайна шега, въпреки високия си литературен стил, се поглъща жадно от тълпите. Романа го няма на българския пазар, но в родните сайтове може да откриете една от речите на Дейвид Фостър Уолъс, както и това интервю.
В другата крайност е Дейвид Липски, който също написва книга, но тя е приета хладно от публиката. Започва да работа като журналист в списание Ролинг Стоун и след като прочита едва няколко страници от Безкрайна шега е твърдо убеден, че Дейвид Фостър Уолъс трябва да е първия писател интервюиран от списанието.
Филмът започва с Липски, който получава
обаждане от свой приятел с новината, че писателят Дейвид Ф. Уолас, който той е
интервюирал преди години, се е самоубил. Следва сцена с диктофон, който ни
връща 12 години назад до момента на интервюто, когато двамата писатели се
срещат.
Дейвид Фостър Уолъс е изключително интелигентен и прозорлив писател, но той възприема себе си като обикновен човек. Той никога не поучава, никога не гледа от високо и не води монолози, страхува се интелекта му да не го изолира и отчаяно води битка с депресията и отчуждеността. Осъзнал, колко е лесно да се отклониш от смисления път заради съвременната поп култура, той се стреми по всякакъв начин да запази себе си. Страни от медиите, води спокоен живот и преподава в местния университет. Иронията е, че романът му Безкрайна шега, въпреки високия си литературен стил, се поглъща жадно от тълпите. Романа го няма на българския пазар, но в родните сайтове може да откриете една от речите на Дейвид Фостър Уолъс, както и това интервю.
В другата крайност е Дейвид Липски, който също написва книга, но тя е приета хладно от публиката. Започва да работа като журналист в списание Ролинг Стоун и след като прочита едва няколко страници от Безкрайна шега е твърдо убеден, че Дейвид Фостър Уолъс трябва да е първия писател интервюиран от списанието.

Липски се съгласява да придружи писателя в последната част от турнето за представянето на Безкрайна шега, а Уолъс обещава да даде интервюто, но с някои условности. Още първата нощ двамата потъват в разговори и губят представа за времето. Разговарят за пристрастеността, за телевизията, за книгите и за Аланис Морисет. На моменти диалогът е толкова интензивен, че напомня сценариите на Арън Соркин. Уви, Соркин няма нищо общо с този филм. Сценарист е драматурга Доналд Маргулис (носител на наградите Тони и Пулицър).
Режисьор е Джеймс Понсоуд, когото някои може да познават от филма The Spectacular Now. В ролята на Дейвид Фостър Уолъс виждаме Джейсън Сийгъл, който дълго се подвизаваше в ролята на Маршъл в сериала Как се запознах с майка ви. Трудно е да се повярва, че това е един и същи човек Страхотна роля за Сийгъл. В ролята на Липски е Джеси Айзенберг, когото сме виждали в откровени глупости, като Ултра напушен агент, но е правил и много добри роли във филми като Социална мрежа и оставиля добривпечатления в мен Zombieland. В този филм се справя добре, а аз нямам да го видя на същото ниво и като Лекс Лутър в Батман срещу Супермен на Зак Снайдър.
Режисьор е Джеймс Понсоуд, когото някои може да познават от филма The Spectacular Now. В ролята на Дейвид Фостър Уолъс виждаме Джейсън Сийгъл, който дълго се подвизаваше в ролята на Маршъл в сериала Как се запознах с майка ви. Трудно е да се повярва, че това е един и същи човек Страхотна роля за Сийгъл. В ролята на Липски е Джеси Айзенберг, когото сме виждали в откровени глупости, като Ултра напушен агент, но е правил и много добри роли във филми като Социална мрежа и оставиля добривпечатления в мен Zombieland. В този филм се справя добре, а аз нямам да го видя на същото ниво и като Лекс Лутър в Батман срещу Супермен на Зак Снайдър.
End Of The Tour е филм за зависимостта. Вниманието е наркотик. Телевизията е наркотик. Храната е наркотик. Филмът е и за незадоволеното его на хората, които копнеят за този наркотик. И за онези хора, от средната класа с интересни професии, които се чувстват така самотни. Както и за чувствата, очакванията, страховете и за живота като цяло. Във филма, героя на Джеси Айзенбърг казва, че да четеш Дейвид Фостър Уолъс е като да ти отворят очите. На мен този филм ми отвори очите за Дейвид Фостър Уолъс.
Оценка:9/10
Коментари
Публикуване на коментар